Estetik Cerrahi

Q Switch Lazer

Akne izleri yaşlanma ile birlikte ortaya çıkan lekelerdir. Güneşin zararlı etkileri cilt üzerinde donuk ve mat bir görünüme neden olur. Aynı zamanda birçok çevresel faktöre maruz kalan cilt yüzeyi zamanla renk eşitsizliği gibi istenmeyen bir görünümle karşı karşıya kalabilir. Medikal teknolojiler ile yapılan cilt bakımı günlük cilt bakım rutinine ek olarak ya da bu tür bakımların yeterli olmadığı durumlarda daha etkili sonuçlar almak için sıklıkla tercih edilen yöntemler arasında yer alır. Daha sağlıklı ve eşitlenmiş bir cilt görünümü hedefleyen Q Switch lazer teknolojisi de bu tedavi yöntemlerinden biridir.

Nedir?

Gelişen teknoloji ile birlikte farklı lazer tedavisi çeşitleri birçok cilt sorununda etkin sonuç vermektedir. Bunlardan biri olan Q Switch kısa sürede yaptığı son derece güçlü atımlarla öne çıkan bir lazer uygulamasıdır. Q Switch lazer yönteminde belirlenen hedef noktanın dışında kalan alanlar minimum düzeyde etkilenir. Bu sayede hem hızlı bir sonuç alınır, hem de sadece ilgili bölgedeki sorunun giderilmesi sağlanır.

Q Switch Lazer Hangi Bölgelerde ve Alanlarda Kullanılır?

Q Switch lazer çoğunlukla cilt lekelerinin tedavisinde ve kalıcı dövmelerin silinmesinde başvurulan bir yöntemdir. Kullanıldığı bazı alanlar şöyledir:

• Cilt yüzeyinde görülen leke tedavisinde uygulanır: Güneş ve doğum lekeleri, çiller, yaşlılık lekeleri, renk farklılığına neden olan “Ota nevüs”, “İto nevüs” bunlardan bazılarıdır.
  • Dövme uygulamalarının kalıcı olarak silinmesinde uygulanır.
  • Yaşlanma ile birlikte ortaya çıkan cildin esnekliğini ve genç görünümünü kaybetmesi durumunda gençleştirici tedavi amacıyla uygulanır.
  • Ayak tırnaklarında görülen mantar rahatsızlığında da uygulanabilir.
Q Switch lazer

Hangi Leke Tedavisi Daha Etkilidir?

Lekeli görünümün giderilmesini sağlamak için kozmetik ve medikal yöntemler bulunur. Kimi lekelerde cilt bakım ürünleri (kremler, tonikler ve peelingler vb.ürünler) yeterli olurken bazı lekelerde lazer tedavisi gibi daha etkili yöntemlerin tercih edilmesi gerekebilir. Burada lekenin türü, cilt üzerindeki yayılma oranı ve kişinin beklentisi önem taşır. Sizin için uygun olan leke tedavisine doktorunuza danışarak karar verebilir, uygulamanın devamı niteliğinde olacak cilt bakım ürünleri ile tedaviyi destekleyebilirsiniz.

Q Switch Lazer

Dövme Silme Nasıl Yapılır?

Kalıcı dövmelerin Q Switch lazer atımlarıyla küçük parçacıklara ayrılması sağlanır. Cilt dokusu parçalanmış mürekkepli dokuyu zamanla kendi kendine temizler. Bir uzman kontrolünde gerçekleşen lazer ile dövme sildirme uygulaması etkili sonuçlar sunar. Uygulamanın tekrarı, kaç seans gerektiği ve uygulama aralıkları hem cilt yapınıza hem de dövmenin büyüklüğüne ve kullanılan renklere göre farklılık gösterir. Lazer tedavilerinde belirlenen seans aralığına göre hareket etmek cilt sağlığının korunması için önem taşır.

Q Switch Lazer

Kesin Sonuç Verir mi? Ağrılı Bir Uygulama mıdır?

Lazer ile dövmelerin tamamen giderilmesi mümkün olsa da herkes için kesin sonuç veren tek bir tedavi yöntemi yoktur. Kişinin yaşı, cilt yapısı, silme işleminin yapılacağı bölge ve dövmede kullanılan renk pigmentlerine kadar birçok kriter alınacak sonuçta etkili olacaktır. Birçok lazer uygulamasında olduğu gibi Q Switch uygulaması sırasında da bir miktar ağrı duyma hissi oluşabilir ancak bu durum kişiden kişiye farklılık gösterir. Acı hissini azaltmak için tedavi öncesi cilde uygulanan soğutucu etkili ürünlerden yardım alınabilir.

Q Switch Lazer

Leke Tedavisi Kalıcı Mıdır? Tedavi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Cilt üzerindeki renk farklılıkları ve lekeler yeterli sayıda ve uygun tedavi yöntemiyle kalıcı olarak giderilebilir. Fakat söz konusu güneş gibi dış etkenlerden kaynaklanan bir leke sorunuysa tedavinin etkili olabilmesi ve yeni lekelerin oluşmaması için güneşten korunmaya devam etmek gerekir. Lazer sonrası ciltte hassasiyet oluşması karşılaşılabilen bir durumdur. Bu nedenle tedaviyi kış aylarında tercih etmek daha sağlıklı bir sonuç sunacaktır.

Siz de cilt üzerindeki lekelerden, renk farklılıklarından ve yaşlanma belirtilerinden rahatsızlık duyuyorsanız size özel tedavi yöntemini belirlemek için Flora Klinik’in deneyimli ekibine danışabilir, Q Switch lazer hakkında daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.